tirsdag, juli 2

Bivirkninger af Saxenda

De fleste oplever at få bivirkninger, men det er nogle der er til at have med at gøre og behandle med almindelig håndkøbsmedicin.

Personligt får jeg virkelig meget mavesyre af det, men det mest almindelige er hård mave. Det lyder som om de fleste har bedst glæde af at tage Magnesia for at holde maven igang. To tabletter om aftenen og eventuelt to mere om morgenen, hvis det er rigtig slemt. Magnesia fås i de fleste supermarkeder med apotekervare.
Ellers kan Movicol også anbefales. Det er et præparat som ikke optages i kroppen, men sørger for at afføringen bliver mere lind.

En del klager over kvalme og hvis den er rigtig slem, skal du have lægen til at udskrive et middel mod kvalme.

Træthed er det som jeg er allermest irriteret af og jeg er selv gået ned i dosis for at vågne lidt op. Jeg oplever at trætheden er kommet, fordi jeg ikke får energi nok fra maden. Derfor tager jeg nogle gange et stykke rugbrød, selvom jeg egentlig ikke er sulten. Mad to-tre gange om dagen er stadig fint, selvom jeg har dage hvor jeg slet ikke oplever sult.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar