mandag, juli 1

Saxenda

Hos lægen kan man få ordineret Saxenda og de fleste vil blive anbefalet at øge dosis hver uge, men jeg vil gerne give mine personlige erfaringer videre.
Jeg har taget Saxenda i to måneder og den første uge med laveste dosis på 0,6, var den mest effektive ind til videre. Ugen efter skulle jeg øge dosis til 1,2, men tabte fuldkommen effekten. Ugen efter skulle jeg øge til 1,8 og begyndte at få virkning igen, men også mange bivirkninger.
Jeg hørte fra andre brugere, at de havde fundet på at man i stedet for at øge dosis, skulle blive på en dosis der virker, så længe man har effekt af den. Det er derfor jeg gerne vil skrive denne blog, så du der søger på nettet får denne viden, som lægen ikke kender og som nok ikke kommer videre, da der ligger økonomiske interesser bag.

På dosis 1,8 havde jeg så mange bivirkninger (især træthed, hård mave og ængstelighed), at jeg måtte stoppe med at tage medicinen i nogle dage. Herefter valgte jeg at starte forfra på 0,6 og havde effekt igen, men ikke så meget som sidst. Efter at have øget til 1,2 er der fuld effekt af medicinen igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar